***Deutsch unten***
Hello Marcus,
I’m very interested in this, even though I’m not a programmer. However, I’ve looked closely at your qytype_aitext and developed ideas for its use in teaching. I’m therefore confident I can contribute the users’ perspectives effectively during development, particularly regarding use cases, usability and the legal framework for online exams in Germany.
I think it’s also worth looking into assessment principles, for example, whether it’s possible to train assessment systems for specific subjects and according to certain criteria such as objectivity, reliability and validity.
I could also take on a coordinating role, for example, in developing, planning and allocating work packages.
Just let me know if you need any support with the DEV Camp. But I’ll understand if you’d rather just get on with writing code first.
Best regards,
Julia
Hallo Marcus,
ich bin sehr interessiert daran, auch wenn ich keine Programmiererin bin. Ich habe mich aber eingehend mit deinem qytype_aitext beschäftigt und Ideen zum didaktischen Einsatz entwickelt. Daher kann ich sicher die Perspektiver der User*innen gut einbringen bei der Entwicklung in Bezug auf Use Cases sowie zur Usability und dem rechtlichen Rahmen für Online-Prüfungen in Deutschland.
Ich denke, es lohnt sich auch einen Blick auf Bewertungsgrundlagen zu werfen, z.B. ob es möglich ist für spezifische Fächer Bewertungen zu trainieren und nach bestimmten Kriterien wie Objektivität, Reliabilität und Validität.
Ich könnte auch moderative Funktionen übernehmen, z.B. beim Entwickeln, Planen und Verteilen von Arbeitspaketen.
Sag einfach Bescheid, wenn du Unterstützung beim DEV Camp brauchst. Ich habe aber auch Verständnis, wenn du vor allem erst Mal nur Code schreiben möchtest.
Herzliche Grüße
Julia